become as mommy


Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 29, 2011

solat...itu kewajipan

pagi tadi mase on da way nak g opis aku dengarlah IKIM.fm....skang ni aku cume nak dengar yang baik2 aje...supaya anak aku yang kat dalam perot ni boleh dengar benda yang baik2 dari awal pendengarannya jugak.....lagipon x rugi kalau dengar IKIM ni banyak sangat ilmu yang kiter dapat, selain tu dapat gak memperbaiki kekurangan dan kelemahan diri...insyallah...amin....

bukan maksud aku dengar siaran yang lain tu x bagus, tapi kurang2 kan lah hiburan...yang x membawa faedah kalu terlalu banyak berhibur ni....membuat kita ni jadi leka, kuat marah, lupe tanggungjawab, dan hanya mahukan keseronokan semata2....

ade satu citer ni,dipendekkan je lah... " tersangatlah rugi orang lelaki yang kacak tetapi tidak sembahyang, tersangat lah rugi bagi waita paling cantik tidak pula bersolat sedangkan aisyah r.a yang sangat cantik pun bersolat...teramatlah rugi jika orang muslim yang paling kaya tidak bersolat, sedangkan nabi sulaiman yang kaya raya itu bersolat....dan rugilah bagi orang tua-tua yang sudah senja tetapi enggan bersolat sedangkan husin dan hasan cucu nabi s.a.w pon bersolat..." renung2kan dan selamat berkongsi ilmu....

semoga aku dapat menjalani solat dengan sempuran dan berharap agar Allah menerima solatku....amin...

babai...

No comments:

Post a Comment