become as mommy


Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 28, 2011

waktu-waktu yang terluang

heheheh...assalamualikum kpd sape2 yang sedang membace...time ni boleh la d kire waktu kelapangan aku....datang opis on pc then bukak fb dlu...pas boring baru terpikir nak update belog kesayangan aku yang kesunyian nie....
actully aku dah preggy 3 and half month....dah masuk trimmister ke dua la kan.............allhamdulillah rezeki duk dekat ngan husband n family Allah bagi...
agar semuanya berjalan dengan lancar selepas ni...
aku nak share gak lah pengalaman mase first trimmister aku yang penoh dengan pancaroba...hanya tuhan yang mengerti...moga2 anak aku ni jadi anak yang soleh n solehan ye....amin....
perjalanan dr umah mak ke tempat keje ade lar lebih kurang 30KM...dlu mase blom pregnent sangat2 bersemangat mendrive kete...tapi lately cam penat sket la n x besemangat nak g keje nak tdoooo jek kat umah....kalau nak bangon pgi tu rase macam nak kene putar balik jam dinding tu ke pukul 9.00malam...

kalau bercerita pasal muntah2, pening2, rase pahit2, rase cam pitam2, sakit2 badan, tak lalu makan, demam light2 jek tu biase la kan simptom2 org nak dapt baby....sume simptom2 ni aku da lalui even now pon masih ade lagi cume demam +menggigil+pakai toto untuk di buat selimot+2hari sekali kene demam macam ni dah x dek lagik....allhamdulillah...

sampai x larat+x bermaya+ x bertenaga aku d buatnya asal masuk je ape2 pon makan or minom aku pasti luahkan dengan secepat yang mungkin....badan panas mcm orang kene sawan...time tu hanya tuhan jew yang tahu...keje aku time ni tdo jek memanjang dari pagi sampai petang....sampaikan nak bangun solat pon rase sangat2 x larat, bukan aku malas tawwww.... MC aku waktu ni berlambak2 x kire la klinik swasta or gov..bape minggu aku x boleh makan....my mom terlalu risau dah la dia ni x boleh kusut tgk keadaan anak die cam ni....hhuhuhu, asben plak duk jauh nun d sana.....

satu ari aku dah x larat sangat, call asben suh balik gak...seingat aku ari rabu...mak aku sebab dah kalut sangat di jumpa jiran die yang anaknya pon dlu pernah berkeadaan seperti aku, tapi x seteruk aku lah.....cume muntah2 yang berpanjangan samapi masuk air...die suggest kat mak aku suh cari air penawar kat umah sipulan2 nie...mule2 aku x setuju, tapi d sebabkan aku macam dah x larat sangat2 aku pon ikut jek...walhal mak aku da x mo nak g tempat tu lagi, coz sblm ni die penah berubat kat situ...
bile aku tanye asben...%*%^&$)#@???
jadi kami pon terus jew pegi dengan niat ikhtiar nak berubat n nak sihat...supaya pas ni aku boleh g keje...samapi sane dengan niat nak urut2 badan yang rase sakit2 ni, lain pulak jadinye...bile die sentuh jew kaki aku yang sememangnye sejuk selama ni...die dah start " kamu ni kene *%$@@&*( tut......" waullahualam...bile die start jew picit ibu jari aku....Ya allah sakitnye...time tu aku mintak tolong mak n asben aku sebab terlalu sakit, tapi kenape dieorang mcm buat x tau jek...aku macam nak suh asben aku ketuk jew kepala makcik tu, sakit siot...tapi waktu ni kenapa aku x ingat pon nak sebut ALLAH...ALLAH...seolah2 aku lupe, marah, kecewa dll...

after aku berubat kat umah makcik tu allahmdulillah dengan kuasa allah aku skang da x de mabuk2 sangat, yang penting demam yang luar biasa tu dah x terjadi...setakat pening2 n loya2 tu biasala...coz aku memang ade gastrik...

terima kasih Allah di atas ujian yang kau berikan terhadap hambamu yang lemah ini...agar aku sentiasa mensyukuri nikmat yang telah engkau berikan kepadaku...semoga kami sekeluarga menjadi umat yang soleh dan solehah amin....

No comments:

Post a Comment