become as mommy


Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 23, 2011

novel thriller...i loike...


korang penah dengar x name ramli awang murshid....ish sape yang antu novelis of tau die ni sape....
aku ni bukan la tergolong di dalam pengemar membace novel....memang aku pandang sepi je la lau tgk novel2 bertaburan apetah lagi yang tebal2...mcm nak mati kalu nak katam tu...
tapi mase aku berkursus panjang dlu....maklumlah kursus kan...banyak la mase terluang klu malam tu....tetibe ade la sorang makhluk allah yang gemar membace ni bagik pinjam aku satu novel ni...cube aida bace....
mmmmmm mule2 aku ambik jek la sebab x nak menghampakan die....tapi x terniat langsung tok bace2 ni...aku dri dlu mmg x suke membace lagi2 novel mmg boleh meninggal la sape yang kenal aku, klu die nampak aku tgh bace novel....hahahah..
satu ari tu, aku btol2 bosan dok dlm bilik sorang2....ish tensenye...bile aku tgk novel tu, aku bce sinopsis nye dlu....ish x puas ati bce dari mule...alamak lamenye nak abis...mcm x ade feel lagi, ish...terus bukak ke belakang, la...abes dah cam ni, ape ni....langsung x paham....
then aku tekad, aku mesti bace dengan sabar...rupenye bukan jek penulis kene sabar upenye pembace pon perlu bersabar....aku x puas hati ni...
dengan penoh kesabaran dan dedikasi aku pon mula membace...mule2 jek...rase pinar2 tapi bile dah start pag 10 tu, macam nak tau ape berlaku pas ni ni..eh excited lak aku...x penah aku berperangai sedemikian...alamak, knape aku ni semakin nak meneruskan pembacaan novel, sampai x mo benti...aku pon pelik kejadian ape yang merasuk aku ni....at last aku berjaya membace novel sehingga habis dlm mase lebih kurang stghari...itu lah novel pertama yang aku bace samapi abes...korang nak tau ape tajuk novel tu "Ungu Karmila"...yes!!!!! novel ni betol2 x menghampakan aku siot...pas tu pantang jek klu orang nak bagi pinjam novel ramli awang murshid...aku sambar....novel penulis lain aku x layan...
ok dah babai...


eh eh belom babai ag...nie die sinopsis citer nie..

ATAS nama cinta… mahligai impian itu dibina. Vila Sepi menjadi mahar kasih Arif terhadap isterinya, Karmila. Namun, tragedi dahsyat memusnahkan kegembiraan yang dikecapi.Beberapa tahun berlalu… vila yang ditinggalkan dikatakan berhantu. Jikon, seorang pemuda Orang Asli bagai digamit memasuki vila itu. Akhirnya, dia menjadi korban pertama. Setelah itu, mistik di vila itu tiba-tiba sepi. Masyarakat Orang Asli percaya ‘sesuatu’ yang berada di situ sedang ‘tidur’. Tiada siapa berani mengusik. Jika ia ‘terbangun’, maka pembunuhan pasti terjadi lagi. Ema, seorang wanita masyarakat Orang Asli yang berpendidikan, secara diam-diam berusaha meneroka vila yang menjadi lambang cinta Arif dan Karmila itu. Secara tidak sengaja, dia telah ‘membangunkan sesuatu’ di dalam vila berkenaan. Arafat, abang Arif telah menugaskan beberapa orang yang dipercayai untuk membongkar misteri pembunuhan itu. Namun, satu kuasa jahat telah memburu mereka sehingga mengancam nyawa. Tragedi silam berulang kembali! RAMLEE AWANG MURSHID, sekali lagi meneroka alam mistik di sebalik saspens UNGU KARMILA. Mereka yang `jahat’ sahaja dapat mengalami rahsia di sebalik kisah berdarah di Vila Sepi… hingga tidak sanggup lagi untuk berbuat dosa!!

ok...babai dah....

No comments:

Post a Comment